kočioni sistem

Kočioni Sistem – Royal Auto Delovi

Zadatak kočionog sistema je da bezbeno i sigurno možemo da zaustavimo vazilo, kao i da po potrebi smanjimo brzinu kretanja.

Sigurno zaustavljanje pocinje sa kocnicama.

Kočioni sistem tokom vremena slabi kao i svi ostali delovi automobila. Te promene se dogadaju postepeno, većina ljudi uopšte ne primeti razliku.

Novi automobili su sve mocniji, te se kočnice brže troše.

Razmislite na trenutak da li ste primetili nešto od dole navedenog.

Da li čujete ovakav zvuk?

  • Kad pritisnete kocnicu kao da nešto struže, verovatno su kocione plocice vec prilicno potrošene i treba ih zameniti, a možda su vec ošteceni i kocioni diskovi.
  • Kad vozilo kod kočenja vuce u jednu stranu, to obicno znaci da je zapeo ili se oštetio neki mehanički ili hidraulični deo sistema.
  • Ako kod pritiskanja papučice kočnice, osecate kao da je od sunđera, verovatno je u hidraulicki sistem ušao vazduh.
  • U slučaju kod kocenja trese, verovatno su deformisani diskovi ili doboš.

Sta spada u kocioni sistem:
Kocione plocice,paknovi, diskovi, dobosi, kociona creva, kociona ulja.

NE ODUGOVLAČITE, VAŠA BEZBEDNOST JE NA PRVOM MESTU!

KONTAKTIRAJTE NAS I REŠITE TAJ PROBLEM VEĆ DANAS! 

Zamena paknova i pločica

Pločice i paknovi su potrošan materijal na vozilu i potrebno je voditi računa o njihovom stanju. Na koliko ćete pređenih kilometara zameniti pločice ili paknove, zavisiće pre svega od njihovog kvaliteta, kao i stila vaše vožnje, jer se naglim kočenjem trenje između kočionih površina povećava, a samim tim se i ubrzano troše. 

Provera kočione tečnosti

Normalno funkcionisanje kočnica nije moguće bez kočione tečnosti. Mnogi simptomi neispravnosti kočnica povezani su sa nivoom kočione tečnosti. Provera nivoa i po potrebi dopuna odgovarajuće tečnosti u rezervoar, preduslov su za bezbednu vožnju.

Doboš kočnice

čija je konstrukcija zaista veoma jednostavna, deluju na takav način da vrše pritisak i stvaraju trenje između pokretnih delova koji su pričvršćeni za točak i nepokretnih delova automobila. 

Disk kočnice

takođe vrše pritisak na pokretni deo koji je pričvršćen za točak i trenjem usporavaju okretanje. Ovde je osnovna razlika u tome što se trenje koje je potrebno za usporavanje okretanja točkova ne ostvaruje pritiskanjem kočionih obloga o unutrašnju površinu doboša, već kočione obloge (pločice) između sebe stiskaju metalni disk. Otuda im i ime disk kočnice. Prednosti se ogledaju u tome što imaju bolje hlađenje, a samim tim i veću efikasnost. U današnje vreme, u jače automobile, ugrađuju disk kočnice na svim točkovima. 

 

Pozovite

060 61 00 280

Royal auto delovi

Najveći izbor auto delova po najboljim cenama

Pošaljite UPIT odmah